Ticaret hattı yönetimi (Trade Lane Management - TLM) kavramı AsstrA'da ilk kez 2015 yılında duyuldu. Dört yıl sonra bu felsefe artık şirketin bulunduğu tüm ülkelerde uygulanıyor. TLM nedir, AsstrA müşterilerine ne gibi avantajlar sunar ve iş süreçlerini nasıl optimize eder? Tüm bunları AsstrA şirketler grubu karayolu taşımacılığından sorumlu yöneticilerinden dinleyelim.
AsstrA Güney ve Kuzey Avrupa, BDT ülkelerinde Karayolu Taşımacılığından Sorumlu Direktör Yardımcısı Natalya Şemyakina şu değerlendirmelerde bulundu:
«Ticaret hattı (TL), A ülkesinden B ülkesine sabit bir ulaşım yoludur. Seçilen her yönün gelişimi, bir veya birkaç yakın rotadaki taşımacılık organizasyonunu denetleyen ticari hat yöneticisinin sorumluluğundadır. 2019 yılının başlarında, AsstrA müşterileri 1.250'den fazla ticaret hattı hizmet aldı. Peki, bu ne demektir?
Yeni veya gerçek bir müşteri için bu, lojistik zinciri organizasyonuna odaklanmış ve düşünülmüş bir yaklaşımın garantisidir; bu da zaman, insan ve nakliye ve lojistik kaynaklarını optimize etmeyi mümkün kılar.Her bir iş adamı da bunu ister.»
AsstrA Batı Avrupa Karayolu Taşımacılığından Sorumlu Direktör Yardımcısı Vitaliy Yeremenko ise şunları belirtti:
«TL yöneticisi lojistik organizasyonlar konusunda deneyim ve bilgi sahibi olmalı, piyasanın durumunu sürekli izlemelidir. TL uzmanının yetkinliği ve bir ticaret hattındaki bir ürüne odaklanması sayesinde kurumsal müşterilere uygun fiyat sunulması, yılın herhangi bir zamanında kalıcı ulaşım olanaklarının sağlanması ve alternatif teslimat seçenekleri sunulması mümkün hale geliyor. Örnek vermek gerekirse TLM Formula 1, müşterinin ürünü bir yarış arabası, AsstrA ekibi ise pisti inceleyen, tüm özelliklerini göz önünde bulunduran ve aracın birinci gelmesi için mümkün olan her şeyi yapan "yüksek kalifiyeli mekanik ekibidir"»
AsstrA Operasyon Yönetimi Direktörü Denis Gural ise şunları söyledi:
«AsstrA'nın kurumsal müşterilerinin elde ettiği tartışmasız avantaj, ticaret hattındaki ürün ürün bağlamında “tek pencere” sistemidir. Kargo teslimi için bireysel teklif almak isteyen müşteri, farklı şirketlere veya bölümlere başvuru yapmak yerine AsstrA'ya bir başvuru gönderir. Ardından, istenen yönde teslimatlar için mümkün olan tüm seçenekleri alır: bu deniz yolu da olabilir, demiryolu da hava yolu da. Aktarmalı taşıma da ola bilir, doğrudan taşıma da.
Son üç yılda, müşterilere TLM kapsamında sunulan hizmetler üzerinde yapılan gözlemler bu konseptin etkileyici bir performansa sahip olduğunu ortaya koymuştur. TL uzmanlarının bireysel hizmet sunumu sayesinde AsstrA müşterileri, nakliye akışlarını rasyonelleştirmeyi, iddialı projeler gerçekleştirmeyi, iş geliştirme için yeni pazarlar edinmeyi, maliyet ve kaynakları optimize etmeyi başardı. Bu tür başarılar AsstrA'da ticaret hattı yönetimi kavramının daha da geliştirilmesi için en iyi argümanlardır.»