Bu yılın 4-7 Haziran tarihleri arasında Münih, bir kez daha dünyanın dört bir yanından lojistik uzmanlarını buluşturdu. “Dünyanın en büyük lojistik etkinliği” unvanını koruyan Transport Logistic 2019 fuarına 63 ülkeden 2 bin 300 şirket katıldı. Fuarı 64 bin kişi ziyaret etti.
Nakliye ve lojistik şirketi olan AsstrA Associated Traffic AG de daha önce olduğu gibi bu yıl da bu büyük etkinlikte yer aldı. AsstrA-Associated Traffic AG Başkanı Dmitry Lagun etkinliğin kapsamını şaşırtıcı olarak değerlendirerek,
«Bu, lojistik dünyasında hiçbir uluslararası firmanın kaçıramayacağı gerçekten en büyük etkinlikti». dedi.
Transport Logistic, lojistik şirketleri ile potansiyel müşterileri için bir buluşma noktasıdır ve lojistik geleceğinin doğduğu yerdir. Çin ile ABD arasındaki ticaret savaşı, sürücü pazarındaki kriz, Yeni İpek Yolu, tedarik zincirlerini otomatikleştirme yolları bu fuarda en fazla tartışılan konular oldu. AsstrA ABD Proje Yöneticisi Vladislav Lagun, fuarın en ince ayrıntılarına kadar mükemmel organize edildiğini belirterek,
«Yoğun çalışma sayesinde profesyonel bağları genişletmeyi ve güçlendirmeyi başardık.» değerlendirmesinde bulundu.
Şirketin standı sadece parlak renklerle değil aynı zamanda “Yeni İpek Yolu ile Bağlantı” sloganıyla da ziyaretçilerin ilgisini çekti.
Pazarlama ve Satış Direktörü Natalia Eremenko fuarı, «Her şirket benzersiz olmaya çalıştı. Görsel bileşen ve parlak tasarım AsstrA standını her konuğu etkileyen gerçek bir sanat eserine dönüştürdü.»
Satış uzmanı Johannes Kubbutat ise «AsstrA standı diğerlerine göre daha göze çarpıcıydı. Bu hem görüşmeye gelen müşteriler hem de diğer ziyaretçilerce fark edildi. Stanttaki rahat ve keyifli atmosfer, keyifli ve verimli iletişime katkıda bulundu.» görüşünü paylaştı.
Fuara en fazla katılım sağlayan şirketler, Almanya'dan sonra Hollanda, İtalya, Belçika, Fransa ve Polonya şirketleri oldu. Çinli şirketler Yeni İpek Yolu girişimi kapsamında aktif olarak ortaklar aradıkları için fuarda Çin şirketlerinin sayı bir önceki fuara kıyasla iki katına çıktı.
Almanya pazarı uzmanı Yekaterina Karpoviç ise şunları söyledi:
«Fuarın kapsamı çok etkileyiciydi. Ziyaretçiler arasında müşterilerimiz, tedarikçiler, denizyolu, demiryolu ve havayolu taşıma şirketlerinden ortaklarımız da vardı. AsstrA'nın “Yeni ipek yolu ile bağlantı” sloganı sayesinde Çin'den demiryolu taşımacılığıyla ilgilenen potansiyel müşterilerin sayısı dikkat çekti. Müzakereler başarılı oldu. Bu da kesinlikle yeni sözleşmelerin yapılmasına ve güçlü iş ilişkileri kurulmasına yol açacak.».
Proje Lojistik ve DACH Bölgesi Satış Departmanı Müdürü Yulia Sadovodova ise fuarla ilgili şu izlenimlerini
«Herhangi bir etkinliğin sonuçları bir yıl, hatta birkaç yıl sonra değerlendirilebilir. Buna rağmen bu fuar sayesinde yeni müşteriler edindik. Burada parlak tasarımımız ve hoş atmosfer büyük rol oynadı.» şeklinde paylaştı.
Global Müşteriler Geliştirme Müdürü Marco Lakhmund ise «Sonuçları değerlendirmek için zaman lazım fakat şunu eminlikle söyleyebiliriz ki Münih'te müşterilerle yaptığımız görüşmelerin çoğu son görüşmelerimiz olmayacak.» değerlendirmesinde bulundu.