Yenilikçi bir yolcu taşımacılığı modeli oluşturan Uber, aynı yöntemi daha sonar yük taşımacılığı için de uygulamaya başladı. Yeni geliştirilen UberFreight * ve UberRush ** uygulamaları, nakliye aracılarını devre dışı bıraktı. Peki, bu, nakliye ve lojistik şirketleri için ne anlam ifade ediyor? AsstrA-Associated Traffic AG Operasyon Direktörü Denis Gural'ın bu konudaki düşüncelerini öğrendik.
- Uber UberRush ve UberFreight isimli iki yeni uygulama geliştirdi. Bu uygulamalar sayesinde nakliye aracılarını devre dışı bırakmak olanağı doğdu. Bu, geleneksel nakliye ve lojistik şirketleri için ne anlama geliyor?
Modern dünya bilgi teknolojilerine daha derinden bakmaktadır ve lojistik sektöründeki trendler de istisna değildir. Uber gibi şirketlerin bilgi teknolojileri süreç optimizasyonu yoluyla müşterilere yeni çözümler sunması mantıklı. Böylece, maliyetleri düşürerek ve aracıları devre dışı bırakarak iş verimliliğini arttırırlar. AsstrA, piyasaki bu proje ve eğilimleri takip etmektedir. Şunu belirtmek istiyorum ki günümüzde lojistik, A noktasından B noktasına mal teslimi değildir. Bu, genellikle uzmanlık bilgisi gerektiren karmaşık bir süreçtir. Ünlü uygulamalar profesyonellerin rolünün yerini alamayacak.
- Bu yılın Mart ayında UberFreight, Avrupa genişlemesine Hollanda'dan başladı. Şirket zamanla Avrupa'nın diğer bölgelerinde de genişlemek istiyor. Bu ciddi bir tehdit mi?
Uber, gelecekte kısa Avrupa rotaları pazarından pay kapacak. Ancak, sınırların, lisans sistemlerinin, gümrük nüanslarının olduğu uluslararası multimodal taşımalarda bu uygulamaya güvenmek zordur.
- Geleneksel taşımacılık ve lojistik şirketlerinin pazardaki konumunu korumak için nasıl davranmaları gerekir?
Daha önce de olduğu gibi, gereksinimlere ve isteklere uygun olarak müşterilere küresel düzeyde hizmet vermelidirler. Alternatif yollar sunmalı, maliyetleri optimize etmek için sürekli çözümler aramalı, müşteri ile birlikte düşünmeli, lojistiği iyileştirmeliler. Ön planda fiyat, kalite ve hızın olması lazım.
- AsstrA bu yönde neler yapmaktadır?
Lojistik sağlayıcısı AsstrA, hem uzmanlık bakış açısından hem de bilgi teknolojileri yönünden ilerlemektedir. Şirketimiz artık EDI (Elektronik Veri Değişimi), Track&Trace, Müşteri Hesabı, Sağlayıcı Hesabı gibi uygulamaları hayata geçirmektedir. Kurumsal müşterilerimizden görünürlük ve kontrol kulesi yaklaşımına talep artmaktadır. Bu nedenle AsstrA, uluslararası bir şirket olan Shippeo ile birlikte AsstrA Tedarik Zinciri Görünürlüğü projesini hayata geçirmektedir. Bu proje, işlemlerin bir kısmını otomatik hale getiriyor ve hizmetlerin kalitesini artırıyor.
* UberFreight - taşıyıcıları ve nakliyatçıları bir araya getiren dijital bir platformdur. Uygulama, taraflar arasında doğrudan teması kolaylaştırarak daha fazla esneklik, daha düşük maliyet ve daha yüksek verimlilik sağlamaktadır. Platform, ABD pazarında 2017 yılında ortaya çıktı. Şirketin verilerine göre, 2018 yılının son çeyreğinde 30 bin kullanıcı uygulamaya kayıt yaptırdı ve UberFreight uygulaması 328 bin kez indirildi.
** UberRush – kullanıcıların ihtiyaç duyduğu bir ürünü araç veya bisiklet sürücüleri aracılığıyla hızlıca teslim edilmesi için kurulan bir servistir. Servis, New York, San Francisco ve Chicago gibi kentlerde faaliyet göstermektedir.