Belarus'un ulusal ormanları, hem yenilenebilir bir doğal kaynak hem de ülkenin ana zenginliğidir. Ağaç işleme endüstrisi, Belarus ekonomisinde önemli bir yere sahiptir. Bu endüstri, kereste fabrikalarını, mobilya üretim tesislerini, ahşaptan standart ev ve yapı parçalarının imalatının yanı sıra kibrit üretimini de içermektedir.
Endüstrinin potansiyeli, tüketici ürünleri ve ahşap ürünlere yönelik iç talebi fazlasıyla karşılamaktadır. Dolayısıyla Belarus'un ahşap ve ahşap ürünleri ihracatı, ithalatı üstelemektedir. Belarus, 20 ülkeden ahşap ürünleri alırken, 50'den fazla ülkeye bu tarz ürünler ihraç etmektedir.
İç pazarın daha da genişletilmesi ve ithal edilen ahşap ürün sayısının azaltılması planlanmaktadır. Bunun için, yeni kereste işletmeleri inşa edilmekte, bazı eski fabrikalar modernize edilmektedir. Projeler hem devlet desteği hem de yabancı yatırımlar sayesinde yürütülüyor.
2019 yılında Belarus’ta, ağaç işleme atıklarının işlenmesi yeni bir enerji kompleksi inşa edildi. Bu kompleksin ekipmanı, yüksek kalite, üreticinin güvenilirliği, makul maliyet ve lojistik fizibilitesi nedeniyle Türkiye'den temin edildi.
Bu kompleksin inşaat sürecinde AsstrA da yer aldı. İstanbul’dan yüklenen ürünler Belarus’un Pinsk kentine ulaştırıldı. Sevkiyatta yükün boyutlarına bağlı olarak tenteli, açık ve özel araçlar kullanıldı. Taşıma, 151’i standart tenteli, 24’ü büyük boy toplam 175 araçla gerçekleştirildi.
AsstrA’nın pazarda devam eden mevcudiyet sürekliliği, geniş temsilcilik coğrafyasına sahip
olması ve Türkiye'de bir ofisinin bulunması, nakliye sağlayıcısı seçerken müşteri için belirleyici oldu. Müşteri ve ortaklarımızca teyit edilen itibar, AsstrA’ya ek avantaj sağladı.
AsstrA ekibi sevkiyat güzergâhını nakliye maliyetleri ve transit sürelerini göz önünde bulundurarak planladı. AsstrA Ticaret Hattı Yöneticisi Galina Grel, şu bilgileri verdi:
«Proje iki güzergah kullanılarak gerçekleştirildi. İlk güzergahta araçlar, Türkiye, Bulgaristan, Romanya, Moldovya, Ukrayna'dan geçerek Belarus'a ulaştı. İkinci güzergahta araçlar İstanbul Haydarpaşa limanından feribotlarla Ukrayna’nın Odessa limanına geçti, oradan da karayoluyla Pinsk'e ulaştı.»
Sevkiyat boyunca müşteri, AsstrA Minsk, Brest ve İstanbul ofisleri çalışanlarıyla 7 gün 24 saat temas halinde oldu. İyi koordine edilen etkileşim nedeniyle, sevkiyat sırasında öngörülemeyen durumlar zamanında ve etkili şekilde çözüldü. Planlanan teslimat tarihleri yüzde 100 karşılandı. Kurumsal müşterimiz hizmet kalitesinden memnun kaldı ve gelecekte de bizimle işbirliği yapmayı planlıyor.
AsstrA Wood and Paper Logistics birimi uzmanı Yuliya Negodoviç de konuya ilişkin şu bilgileri paylaştı:
«Büyük boyutlu yüklerin taşınması da bazı mücbir sebeplere rağmen sorunsuz bir şekilde ilerledi. 2019 Nisanı’nın sonunda, güzergahta bulunan Pinsk yakınlarındaki köprüde yenileme çalışması yapılacağını öğrendik. Özel izinlerde transit önceden belirtilir. Büyük boyutlu taşımacılık yaparken daha önce belirtilen güzergâhtan sapmak imkansızdır. Köprüde yapılan çalışma da işimizi zorlaştırdı.»
Köprüdeki onarım çalışmaları hakkında önceden bilgi verilmemişti. Bu durumu, yerel basından duyan ve bizi hemen uyaran müşterimiz sayesinde öğrendik.
AsstrA Büyük Ölçülü yükler birimi uzmanı İrina Ermakova ise «O zaman Ukrayna-Belarus sınırında, 5.8 x 3.5 x 3.8 mm boyutlarında ve 36 bin kilogram yük taşıyan 3 araba bekliyordu. Köprü kapanmadan araçlar oradan geçebilsin diye AsstrA ekibi sınır kapısı yetkililerinden yardım istedi. Belarus gümrük yetkilileri geçiş prosedürünü hızlandırdı. AsstrA ekibi, müşteri ile de koordineli şekilde hareket çizelgesini yeniledi. Böylece büyük ölçülü yapılar köprüde onarım başlamadan Pinsk'e teslim edildi. Müşteri, aracı ve çalışma grubu arasındaki hızlı etkileşim, zorlu koşullarda bile başarılı bir projenin anahtarıdır» bilgisini paylaştı.