Türkiye ekonomisi de diğer ekonomiler gibi yeni tip koronavirüs (Kovid-19) nedeniyle kötü etkilendi. Türkiye İstatistik Kurumu’nun verilerine göre Türk ekonomisi yılın ilk yarısında 2019'a göre yüzde 9,9 küçüldü. Tüketici harcamaları nisandan hazirana yüzde 8,6 düştü. İkinci çeyrekte iş yatırımları yüzde 6,1 azaldı. İhracat yüze 35,3, ithalat ise yüzde 6,3 geriledi.
AsstrA Türkiye ekibi, ülkedeki olağanüstü halin en başından beri olası sınavlara hazırdı. Ofisin öncelikli görevi, dünyanın tüm şirketleri gibi ekonomik durgunluğun sonuçlarıyla mücadele eden kurumsal müşteriler için kesintisiz hizmet sağlamaktı.
AsstrA Türkiye Bölge Sorumlusu ve İstanbul Şube Müdürü Elena Firsova, şunları söyledi:
Elena Firsova
«Çalışanlarımız, Asya bölgesinden ve İstanbul şubesinden müşterilere gerçek profesyonellik ve kararlılıkla hizmet verdi. Dünyada sürekli değişen ekonomik ve epidemiyolojik duruma, sınırların kapanmasına rağmen, İstanbul ofisinin uyum, hareketlilik ve işe güncel yaklaşımı müşterilerin memnuniyetini kazandı.»
Mart ayı ortasında Türkiye sınırlarının kapatılmasının ardından neredeyse her sevkiyatta zorluklar yaşandı. Kapanmanın ilk günlerinde AsstrA çalışanları müşterilere alternatif taşıma çözümleri ve yeni teslimat yollarına gelişmiş planları sundu.
Karantinanın yanı sıra zorunlu izinler, bayram tatilleri ve küresel ekonomik durum da Türk ekonomisine ek baskı oluşturdu. Müşterilerle günlük iletişim, pazardaki ve sınırlardaki değişiklikler hakkında bilgi verilmesi, sınırların kapatılmasına ve yasakların uygulanmasına karşı anında gerekli adımların atılması somut sonuçlar doğurdu. İstanbul ekibinin özverili çalışması sayesinde 2020'nin ilk dokuz ayındaki siparişler 2019'un aynı dönemine göre yüzde 23 arttı.
Elena Firsova, şu bilgileri verdi:
«Ağustos sonunda ciro, gerçekleşen işlemler ve hizmet verilen müşteri sayısı göstergeleri arttı. Türkiye ofisi personelinin karantina döneminde müşteriler ile iletişimde kalma çabaları ve arzusu boşuna değildi. Sonuç olarak, 9 ayı aşkın bir süre boyunca müşteri tabanı 2019'a göre yüzde 21 arttı. Karantina ve karantina sonrası dönemlerde başarılı bir yıl olan geçen yılın göstergelerine ulaşmak bile zaten cesaret verici bir sonuç.»
Karantina, müşteriyi şirkette tutmak için kafa yormak, alternatif ve etkili bir çözüm bulma şansı oldu. Müşteri dikkat merkezindedir bu nedenle her talep derhal ve kişisel olarak değerlendirilir. Ortalama istek işleme hızı 11 dakikadır, bazı istekler 1 dakika içinde işlenir. AsstrA müşterileri bu nedenle yetkinlik, esneklik ve işlerinin doğasından uzak olmasına rağmen standart dışı lojistik çözümleri seçerler.