Omnichannel (çok kanallı) stratejisinin yaygınlaşması, Big Data (Büyük veri) ve tedarik zincirinin dijitalleşmesi nedeniyle lojistik hizmet modelleri sürekli değişiyor. Lojistik sektöründe dış kaynak kullanımı, 3PL (Üçüncü Parti Lojistik Sağlayıcısı) şirketlerinin kurulmasına yol açtı. Lojistik dış kaynak kullanım hizmetlerinin evriminde bir sonraki adım, 3PL'den 4PL'ye (Dördüncü Parti Lojistik - dördüncü seviyeli lojistik sağlayıcılar) geçiştir.
Son on yılda, 4PL modelinin Polonya'daki popülaritesi önemli ölçüde arttı. 4PL hizmet sağlayıcısı, nakliye zincirinin planlanması, koordinasyonu ve kontrolünden sorumludur. Bu, 3PL modeline kıyasla müşterilerle daha yüksek bir ilişki düzeyine geçiş anlamına gelmektedir. Lojistik sağlayıcı, kurumsal müşterinin sürekli kargo akışında uzlaşma çözümlerinin uygulanması için araçları ve teknolojileri birleştirir.
AsstrA Grupaj ve Hava Taşımacılığı Operasyon Departmanı Müdür Yardımcısı Karol Baranchuk şunları söyledi:
Karol Baranczuk
«Kendi lojistik üssünün yokluğunda, deneyimli bir nakliye ve lojistik operatörünün seçimi, şirketin gelişim stratejisini etkiler. Yetkin uzmanlarla çalışmak, gelişen pazarlarda başarısızlık riskini azaltır ve işletmenin üretkenlik ve performansını artırır. Sonuç olarak, şirketin pazar rekabet gücü artar».
AsstrA Şirketler Grubu, deneyimli, küresel bir 4PL servis sağlayıcısıdır. Kurumsal müşteriler, kara, hava, demiryolu ve deniz taşımacılığının kullanılması suretiyle AsstrA'dan ithalat ve ihracat hizmetleri alır. Şirketin sunduğu kapsamlı gümrük hizmetleri sayesinde müşteriler gümrük işlemleriyle ilgili gerekli tavsiyeleri alır, sertifika ve izinleri kolaylıkla elde eder. Depolama, çapraz sevkiyat ve distribütörlük hizmetleri nakliye ihtiyaçlarını daha da optimize eder.
Karol Baranchuk'un vurguladığı gibi, depoların mevcudiyeti 4PL modelinin yönetiminde ana araçtır. AsstrA Nisan 2020'de Polonya'da kendi deposunu açtı ve artık şirketin müşterileri aracı olmadan uluslararası kalitede hizmet alıyor. Başarılı bir ortaklık şeffaflık ve açıklığa dayanır. Depo ve dağıtım yönetimi, bir nakliye siparişini yerine getirirken riskleri en aza indirmek, mücbir sebepleri ve kargoya verilen hasarı gerçek zamanlı olarak önlemek için büyük miktarda verinin analizini içerir.
4PL sağlayıcı, kazanılan bilgi ve deneyim, bilgi teknolojileri sistemleri, süreçlerin optimizasyonu ve koordinasyonu için kaynakların iyi kullanılması sayesinde tedarik zincirini modernize eder. Planları uyarlama yeteneği, artan üretkenliği garanti eder ve nakliye maliyetlerini düşürür.