Wuhan'daki koronavirüs salgını hızla gelişiyor ve dünya nakliye teslimatlarında kesintilere neden oluyor. Peki, Çin'den gelen yükler güvenli midir? Salgının giderek yaygınlaştığı bir ortamda çalışma nasıl organize edilecek? AsstrA-Associated Traffic AG Ticaret Şeridi Yöneticisi Grzegorz Zdybel bu ve diğer soruları cevapladı.
- Çin'de koronavirüsün ortaya çıkışı, Polonya-Çin-Polonya güzergahı boyunca yük taşımasını etkiledi mi?
Çin'deki durum ve koronavirüsün yayılmasını sınırlama ihtiyacı günümüzün öncelikleridir. En zor durum Wuhan şehrinin bulunduğu Hubei eyaletinde yaşanıyor. Nüfusun korunması görevi, devlet yetkililerinde ve salgın vakalarının artması nedeniyle üretim tesislerinde iş kesintilerine gitmek zorunda kalan işverenlere aittir.
Hubei Eyaletinde çok sayıda yüksek teknoloji ve otomotiv endüstrisi fabrikaları bulunuyor. Artık ulaştırmada gözle görülür bir azalma var. Uluslararası taşımacılıkta, özellikle de üretimin yeniden başlamasından sonra zor bir dönem yaşanması riski artmaktadır.
AsstrA şirketler grubunun amacı, uygun maliyetli ve zaman açısından verimli teslimat programları sunmaktır. Ayrıca, dünyanın diğer bölgelerinden, örneğin Güney Kore'den gelen çeşitli akışları desteklemek de şirketin öncelikleri arasındadır.
Karayolu ulaşımı hava veya demiryoluna alternatif teşkil etmektedir. Bir sözleşme kapsamında çalışan düzenli tedarikçilerin çoğunun sözleşmelerinde “mücbir sebepler”le ilgili hükümler mevcuttur. Taraflar bu sayede malların perakende zincirlerine zamanında teslim edilememesinden cezaları azaltabilir. “Tam zamanında” veya “tam sırayla” sistemleriyle taşınan yüksek teknoloji ürünleri ve otomotiv endüstrisindeki durum daha karmaşıktır. Parçalar doğrudan üretim hatlarına teslim edilir ve konveyör sürekliliği için teslimat süresi kritik öneme sahiptir.
- Bugün Çin'den mal teslimi talebi ile mevcut durum nedir?
Çin'den mal teslimi talebi azalmadı. Sevkiyatlardaki azalma, piyasadaki ürün mevcudiyeti ve Çin'de uzun tatil dönemiyle bağlantılıdır. Çin, hala dünyanın üreten ülkeler listesinin başında yer alıyor.
Örneğin Almanya'da satın alınan ürünler genellikle Çin'de üretilir. Koruyucu maskeler bu tür ürünlere bir örnektir. Bugün, salgın nedeniyle Çin'de maskeye olan talep arttı. Maskeler, öncelikle hastanelere ve doktorlara veriliyor. Çin fabrikaları koruyucu maske ihtiyacını karşılamak için 2-3 vardiyada çalışıyor fakat yine de yeterli olmuyor. Bu nedenle, AsstrA ticaret uzmanları, Çin'e satmak için diğer ülkelerde maske ve benzer ürünler arıyor.
- Çin'den gelen yükler güvenli midir?
En önemli şey hijyen. Hijyen şartlarına uyulması gerekiyor. Genel güvenlik ve zamanında yardımda bulunabilmek için Çin'deki mevcut durum hakkında bilgi sağlamak da önemlidir.
Çin’den gelen yükler tehdit oluşturmuyor. Hava yoluyla bulaşan virüs tehlikelidir. Bu nedenle, salgının yayılmasını önlemek küresel bir öncelik haline gelmiştir.
- Bugün Çin'den kargo teslimatı için en güvenli taşıma türü nedir?
En güvenli ulaşım şeklini belirlemek zordur. Koronavirüsün ne olduğunu bilmek, bunun yayılmasının önlenmesi gerektiğini sağduyu ve anlayışla karşılamak üreticiden, taşıyıcıya ve nihai alıcıya kadar tedarik zincirindeki tüm taraflar için öncelik olmalıdır.
- AsstrA, Çin'den ulaşım organize ederken özel güvenlik önlemleri alıyor mu?
Güvenlik hem AsstrA çalışanları hem de müşteriler için bir önceliktir. Şirketimizin çalışanları sıhhi denetimlerin önerileri doğrultusunda faaliyet göstermektedir. Ek olarak, orijinal belgelerle temas eden ve sevkiyatta çalışan elemanlarımız ellerini alkolle dezenfekte ediyor.
- Bazı Çinli şirketler 29 Şubat 2020'ye kadar kapalı. Onlar faaliyete başladıktan sonra ihracat patlaması bekleniyor mu?
Bu seçenek mümkündür, bu nedenle AsstrA'nın önceliği mevcut ulaşım şemalarının verimliliğini ve yenilerinin sürekli tanıtımını sağlamak, ek hizmetler geliştirmektir. Küresel tedarik zincirinin işlevinin tam sağlama süreci zaman alabilir. AsstrA'nın Çin temsilciliğindeki çalışanlar da dahil olmak üzere şirketin tüm uzmanları durumu izliyor. Ekibimiz, üretim sürecinin yeniden başlamasını takip ediyor ve ve hem Çin'de hem de Avrupa'da gerekli mallara erişim seçenekleri arıyor.