2020 baharı kendini izolasyon modunda geçti. Dünyanın birçok ülkesinin hükümetleri karantina ilan etti, çoğu insan evde kalmak ve bir ev hayvanını gezdirmek için veya mağazaya yiyecek için çıkmaktan memnun olmak zorunda. Hayatımız internetten çevrimiçi şekilde sürdülmeye başladı: ev ofisi modunda günlük çalışma, yakınlaştırma video konferansları, canlı yayınlı tiyatrolar ve konserler meydaba çıktı.
Tüketimde neler oldu? Gıda ve ilaç ön plana çıktı. Alışveriş merkezleri kapalıdır ve FMCG (çabub tüketilen günlük ihtiyaç malları) dışı çoğu ürün için bunları satmanın tek yolu çevrimiçi ticarettir. Ancak, son zamanlarda müşteri istekleri değişti: evi terk edemediğiniz için yeni kıyafetler ve ayakkabılar gerekmez oldu. Sınırlar kapalı olduğu yüzden yol çantaları gerekmez oldi. Olası cezalar nedeniyle parklara ulaşılamıyor, bu nedenle yeni bisiklet, spor ayakkabısı veya silindir satın alınması erteleniyor. Tüketici tercihlerindeki bu değişiklikler lojistiği de etkilemektedir.
AsstrA uzmanları, epidemiyolojik durumun bütünlükle işi ve özellikle lojistiği nasıl etkilediğini açıklıyor.
«Gönderen ve alıcıların çalışma modları, döviz kurlarındaki dalgalanmalar, transit güzergahındaki karantina kısıtlamaları sırasında teslimat süresi, kargo akışları coğrafyasının yeniden yönlendirilmesi gibi faktörler, talebin «Ürün» görünümünden «Çözüm» görünümüne kaymasına neden oldu.
Maliyet optimizasyonu için paket teklifleri daha büyük talep görmektedir. Ayrıca, «fiyat - zaman» dengesini koruyan bir uzlaşma çözümü olarak kombine teslimat programları istenmektedir. Dijitalleşmenin faydalarının değeri artmaktadır. Proses otomasyonu ve bunların müşteri sistemlerine entegrasyonu talebi de artıyor.
Piyasa uzun zamandır tedarik değerinin oluşumunu ayarlayabilen Müşteri'nin elindedir. Aynı zamanda, Müşteri hizmet kalitesi ve veri alışverişinin hızı için artan gereksinimleri dikte etmekеуdir. Bu nedenle, öncelik sadece D-t-D şeması altında malların doğrudan teslimatının organizasyonu değil, uzmanlık ve danışmanlık ile kapsamlı bir çözümün sağlanmasıdır» -, AsstrA şirketler grubu Satış,ve Pazarlama Direktör Yardımcısı Nadezhda Çura şöyle konuştu.
Nadezhda Çura'nın belirttiği gibi, Covid-19 salgını «sayı» rolünde hızlandırılmış bir büyümeye yol açtı: dünyanın herhangi bir yerinde temassız teknolojilerden başlayarak, kesintisiz çevrimiçi çalışma sağlayan araçlara ve uygulamalara kadar. Bazı bölgelerde kısa bir süre içinde, aslında 2-3 ay içinde, dijital gelişimin birkaç yılda ere bileceği sonuç elede edilmiştir. Bazı durumlarda dijital teknolojiler, sonucu elde etme sürecini hızlandıracak ve ucuzlayacaktır (maliyet pahasına değilse, zaman kaynağı pahasına). Bu nedenle, daha fazla çevrimiçi dönüşüm kaçınılmazdır.
«Toplumdaki her değişiklik, ister ekonomide, ister siyasetteki bir durum olsun, lojistiğe yansır. Tedarik zincirleri, satış pazarları değişiyor, bazı mal gruplarına olan talep azalıyor veya büyüyor.
Örnek olarak: AsstrA 'nın Rusya bölümlerinde, gıda dağıtım siparişlerinin sayısı arttı. Büyüme Mart ve Nisan aylarında, işte karantinada gerçekleşti. Bu sektörün cirosu, 2019 yılının aynı dönemine göre% 23 arttı.
Eğer yol yönlerinden bahsedersek, Mart ayının ikinci yarısında Avrupa'nın kapanması, Avrupa güzergahlarındaki trafikte azalmaya yol açtı. Ancak aynı dönemde Çin, Çin-Rusya yönlerindeki hacimleri arttırmanın mümkün olduğu için Çin yeniden hayata dönmeye başladı»,- AsstrA’nın Moskova'daki şubesinin müdürü, Merkez ve Volga Federal Bölgeleri üzere Ülke yöneticisi Tatyana Gonçarenko söyledi.
«Yalnız piyasa değişikliklerine esnek bir şekilde yanıt veren ve devam eden dönüşümlerden faydalananlar bunalıma dayanabilecektir. Fabrikaların, üretim yerlerinin durdurulmasına rağmen, kalkınma görülen ilgi alanları dikkat çekiyor. Örneğin, tıbbi ve sağlık-temizlik ürün teslimi arttı, gıda sektörü tam kapasite ile çalışıyor.
Yaygın düneminde durgunlaşan şirketler, kapasitelerini sağlamak için işlerini yeniden nitelendirdi. Renault-Nissan-Mitsubishi ittifakının yanı sıra Groupe PSA, Ford ve Mercedes-Benz gibi otomobil üreticileri, geçici olarak Suni Akciğer Havalandırma cihazları ve diğer tıbbi ekipman üretimine başladılar.
Antiseptiklere olan talebin artması izopropil alkol eksikliğine yol açtı: Gazprom, Tatneft, PKN Orlen gibi petrol ve gaz şirketleri üretim kapasitelerini artırarak, dezenfektör üretimine geçti. Bazı kozmetik üreticileri de antiseptik üretimini artırdı ve giyim üreticileri maske ve koruyucu giysi üretimine geçti», - AsstrA şirketler grubu Operasyon Direktörü Denis Gural dedi.
Denis Gural'ın söylediklerine göre, tüketicilerin çevrimiçi sisteme devasa geçişi şirketleri, rekabetçi hizmetler için tedarik zincirini yeniden düşünmeye zorluyor. Bu nedenle, lojistik operatörleri de yeni teslimat planları bulmak, maliyetleri optimize etmek ve nakliye süresini en aza indirmek için mevcut durumun potansiyelini uyarlamak ve araştırmak zorundalar.
“Denis Gural «Sosyal aralanmaya uyulurken çevrimiçi alışveriş popülerlik kazanmaya başlııyor. AsstrA Müşterileri ile uzun süredir ekspres taşımacılık için projeler geliştirmemize rağmen, şirket için pazar yerleriyle işbirliği yapmak yeni zamanın meydan okumasından doğan ihtiyaçtir»,- diye ekledi.