2021 yılı lojistik pazarını baskı altında tutmaya devam ediyor. Ekonomi ve iş dünyası, pandeminin sonuçlarıyla yavaş ama emin adımlarla başa çıkmaya çalışıyor. Önce, Süveyş Kanalı'nı bloke eden Evergreen konteyner gemisi nakliye sektörünün dayanıklılığını ilave test etti. Arkasınca, konteyner sıkıntısı ve dengesizliği, limanlarda ve yollarda tıkanıklık yaşandı. İlaveten, sürücü sıkıntısı ve taşımacılık sektöründeki cazip olmayan yatırımların yanı sıra artan fiyatlar da uluslararası ticareti olumsuz etkiledi. Fakat zorluklar AsstrA'nın hedeflerine ulaşmasını engellemiyor.
AsstrA, uluslararası kargo taşımacılığı hizmet kalitesini artırmayı, 2021 için başlıca gelişme yönü olarak belirledi. Kapıdan kapıya deniz taşımacılığında ve endüstriyel projelerin lojistiğinde söz sahibi olmak, şirket için önümüzdeki yıllarda başlıca gelişme yönü haline gelecek. AsstrA CEO'su Dmitry Lagun, yılın ikinci yarısına ilişkin şirketin planlarını anlattı:
Dmitry Lagun
«Şirketimiz, deniz yoluyla konteyner taşımacılığı hacimlerinin büyümesine odaklanıyor ve bu hizmeti müşterilere tanıtmaya devam ediyor. Limanlarda kendi faaliyetimizi büyütmek ve Gemi Sahibi Olmayan Genel Taşıyıcı (NVOCC) firmalarla iş birliği geliştirmek için Valensiya ve Hamburg'da ofislerimiz açılacak. Karayolu taşımacılığındaki kalitemiz ile deniz taşımacılığında hacimlerin genişletilmesi bir birini tamamlıyor. Her müşterimize, tek bir kaynaktan şeffaf ve dünya çapında kaliteli entegre ve kombine hizmet sunuyoruz.»
2020 yılında müşterilerinin 30 bin yükünü taşıyan AsstrA, bu yıl bu rakamı 50 bin TEU TEU'ya çıkarmayı planlıyor.
Lagun, şunları söyledi:
«FCL (tam konteyner yükü) için yeni bir TMS (Taşıma Yönetim Sistemi) uygulamasını ve müşterilerimiz için tam teşekküllü bir Kontrol Kulesi hizmeti oluşturmayı planlıyoruz. Şirket, ekipman ve araç operatörleri ile işbirliği içinde yeni yaklaşımlar üzerinde çalışıyor. Haftanın 7 günü 24 saat kargonun yerini takip edebilmek için Shippeo ile işbirliğini genişletiyoruz. Teknolojik yenilikler sayesinde, müşterilerimiz kalite gereksinimlerinin memnuniyetini, zamanında teslimatı, lojistik maliyetlerinin optimizasyonunu ve yeni nakliye planlarını alırlar.»
AsstrA ekibi, personel için hedefe yönelik eğitim programları geliştirir ve yetenekli yeni elemanlar bulmak için yeni yaklaşımlar uygular. Şirketin her çalışanına, kişisel ve kurumsal hedeflere ulaşmaları için olanaklar sunuluyor ve çalışanlarımız kendileri için yeni gelişim perspektiflerinin kapılarını aralıyor. AsstrA, 2030’a kadar Avrupa'nın en iyi lojistik sağlayıcıları arasında ilk 10’a girmeyi hedefliyor. Çalışanların nitelik ve nicelik olarak büyümesinin katkısıyla şirket bu küresel hedefe her gün biraz daha yaklaşıyor.