Dmitri Krõlov
Anna Smirnova
Transport Intelligence Küresel Freight Forwarding 2022 raporu, 2021'de küresel forwarding pazarının pandemi öncesi seviyelerini aşacak şekilde toparlandığını gösteriyor. Bulgulara göre, küresel nakliye pazarı 2021 yılında %11,2 oranında büyümüştür ve 2022 yılında %5,7 oranında büyüyeceği tahmin edilmektedir. Piyasa oyuncuları, sektörün AB'nin 2050 yılına kadar iklim sıfırlığına ulaşma yönündeki kararlı hedefleri ve İngiliz hükümetinin "Net Sıfır Stratejisi" ("Net Zero Strategy") doğrultusunda büyümeye devam etmesini sağlamak için kararlı adımlar atmalıdır.
Birkaç yıldır taşımacılık ve lojistik şirketleri, resmi düzenlemeler yürürlüğe girmeden önce düşük emisyonlu taşımacılık çözümlerini uygulamaya koymaktadır. Yatırımcılar ve diğer paydaşlar bu şirketleri aşırı yüksek sera gazı emisyonları konusunda sorumluluk almaya çağırmaktadır. Giderek artan sayıda büyük işletme, eko-sertifikalı veya çevre dostu depolara sahip lojistik partnerlerine öncelik vermekte, hatta onları tercih etmektedir.
"AsstrA gibi şirketler için bu noktada bu tür girişimler sadece çevreyle değil aynı zamanda ekonomiyle de ilgilidir. Son dönemde artan enerji maliyetleri, hammadde sıkıntısı ve Rus gazından uzaklaşma isteği, depoların ve lojistik süreçlerin tasarımında çevresel çözümlere daha fazla ilgi duyulmasına neden oldu. Bu tür çözümler zaman içinde uygulandıkça daha büyük ticaret hacimleri desteklenecek ve işler büyüyecektir. Süreç optimizasyonu, taşımacılık ve lojistik şirketlerinin talebi yönetmesine ve hızlı değişim ve gelişime verimli bir şekilde uyum sağlamasına yardımcı olacaktır. Bu nedenle AsstrA'da sürdürülebilir kalkınma çerçevesine rehberlik etmek için ESG stratejimizi (Çevresel, Sosyal ve Kurumsal Yönetim (Environmental, Social and Corporate Governance)) başlattık" diyor AsstrA-Associated Traffic AG Sürdürülebilir Kalkınma Müdürü Dmitri Krõlov.
"Emisyonları azaltmayı amaçlayan beklenen mevzuat ışığında, lojistik sektörünün yapması gereken çok iş var. Birleşik Krallık hükümetinin varsayımlarına göre, yeni hedef 2050 yılına kadar tüm sera gazı emisyonlarının net sıfıra getirilmesini gerektirecek. Eğer bu gerçekten gerçekleşir ise, lojistik sektörü bugün çevre üzerindeki olumsuz etkisini azaltmak için önemli tedbirler almalıdır. Nakliye şirketlerine getirilen ek kısıtlamalar tek çözüm olmayabilir. İç yönetim yapacağı girişimler başarının anahtarıdır," diyor AsstrA İngiltere Endüstriyel Proje Lojistiği Başkanı Anna Smirnova.
Tedarik zincirleri ana odak noktasıdır. Şirketlerin CO2 emisyonları ve işletme maliyetlerinde önemli bir paya sahiptirler ve doğal afetler ve artan sıcaklıklar gibi iklim değişikliği risklerine karşı oldukça hassastırlar. Farklı sektörlerdeki işletmeler, lojistik hizmet sağlayıcılarını seçerken, taşıma modundan depolama kabiliyetlerine kadar tüm değerlendirme kriterlerini yeniden gözden geçiriyor.
"AsstrA'nın sürdürülebilir kalkınma yaklaşımının üç ayağı vardır: sürdürülebilir iş büyümesi, sosyal kalkınma ve sorumluluk ile çevrenin korunması. Şirket CO2 emisyonlarını takip ediyor ve çevre üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirmek için planlar yapıyor. CO2 ayak izimizi 2025 yılına kadar %25, 2030 yılına kadar ise %50 oranında azaltmayı hedefliyoruz," diye ekliyor AsstrA'dan Dmitri Krõlov.
Yazar: Aneta Kowalczyk.