Marcin Nagodzinski
Geleneksel olarak, tatil öncesi alışverişin en yoğun olduğu dönem her yılın dördüncü çeyreğidir. Noel öncesi yoğunluk talebine yanıt olarak, perakende zincirleri tatilden çok önce, hatta bazen yaz aylarında bile stok yapmaya başlarlar. Yılın bu yoğun döneminde lojistik sektörü sipariş yığılmalarının olumsuz etkilerini en aza indirecek çözümler aramaktadır.
Tatil sezonuna uygun hazırlıkta planlama önemli bir rol oynuyor. Artan alışveriş talebi veri analizi, uygun iş tahsisi ve yetkin yük yönetimi gerektiriyor.
"Müşterilerle satış hacmi beklentilerini müzakere etmek tedarik zinciri planlaması için çok önemlidir. İşbirliği yaptığımız karşı tarafların planlarını bilmediğimiz sürece, yeterli miktarda tedarik sağlayamayız. Yüksek sezona hazırlanırken, bir müşterinin operasyonlarını ve sektörünü iyi anlamak da yardımcı olur" diyor AsstrA Satış Uzmanı Marcin Nagodzinski.
Önceki yoğun satış dönemlerinin analizi, bu sezonun büyük ölçekli siparişlerinin tahmin edilmesine ve uygulanmasına yardımcı olacaktır. Satılan malların miktarı, işe alınan çalışanlar, kullanılan depo alanı, genel talep ve lojistik trendler dikkate alınması gereken faktörlerdir. Ayrıca bir kriz müdahale planı hazırlamak ve tatillerde trafik hacmi artmadan önce darboğazları tespit etmek için bir sisteme sahip olmak da önemlidir.
"Birkaç yıldır, satışlarda sadece Aralık ayında değil, dördüncü çeyrek boyunca bir artış görüyoruz. Bu durum, tüketicilerin malların bulunabilirliği konusundaki farkındalığının artmasından ve e-ticaretin hızla gelişmesinden kaynaklanıyor. Ayrıca pandemi, Ukrayna'nın işgali ve yüksek enflasyon da teslimat sürelerinin uzamasına katkıda bulunuyor. Müşteriler değişikliklerin farkında, bu nedenle tatil alışverişlerini önceden yapıyorlar," diye ekliyor Marcin Nagodzinski.
AsstrA'nın son üç yılda Avrupa içi mal trafiğine ilişkin analizi, yılın ikinci yarısında ilk yarısına kıyasla ortalama %4,3 daha fazla nakliye siparişi verildiğini gösteriyor. Bu nedenle üçüncü çeyrek, siparişlerin tamamlanması açısından büyük önem taşımaktadır. Dördüncü çeyrek, moda ve güzellik, ambalaj ve inşaat malzemeleri sektörlerinde sipariş hacmi açısından önceki üç çeyreğin oldukça üzerinde yer almaktadır.
Yazar: Kamila Rynkiewicz.