Travis Oldridge
ABD’ye yük taşımacılığı piyasası büyük ve oldukça rekabetçidir. Bu segment, ülkenin gayri safi milli hasılasının %5 ila %6'sını oluşturmaktadır. 2020'de ABD yük taşımacılığı endüstrisinin toplam yıllık geliri 732,3 milyar dolardı ve toplam işletme geliri 384,6 milyar doları aşmıştır. Amerikan Trucking Association'a göre, ülkedeki yük trafiği 2022'nin sonuna kadar %24 artarak hızla büyümesi beklenmektedir.
Lojistik karayolu ile yük taşımacılığını zamanında teslimatı mümkün kılar ve ek maliyetleri en aza indirmektedir. Bu nedenle ABD'de karayolu taşımacılığı şirketler bu teslimat yöntemini kullanmayı tercih etmektedirler. Dökme yük ve petrol/gaz hariç, ülkedeki yüklerin %70'inden fazlası karayolu ile taşınmaktadır. Freight Transportation Research Associates Inc.'e göre 2021'de 109.340 yeni kamyon şirketi faaliyete geçecek, 2020'de açılan 59.538 şirketten %45 artışla karayolu taşımacılığı sektöründe, %33,2'si kadın ve %66,8'i erkek olmak üzere 679.127'den fazla işletme sahibi ve işletmecisi bulunmaktadır.
Avrupa'da olduğu gibi, yük taşımacılığı üç sektöre ayrılmıştır: tüm kamyon yükü (FTL), kamyon yükünden az (LTL) ve kurye kargo teslimatı. Taşıma hizmetlerinin satın alınması iki şekilde gerçekleştirilir: arama motorları aracılığıyla veya bir komisyoncu yardımıyla. Alıcılar genellikle mevcut veya acil teslimatlar için aracılar ile çalışmayı tercih ederler. ABD'de bir nakliye komisyoncusu olmak için, bir şirketin lisanslı olması ve büyüklüğüne bağlı olarak 10.000 ila 100.000 ABD Doları arasında bir depozito yatırması gerekir. Bu depozito, aracının taşıyıcıya karşı belirli mali yükümlülüklerini yerine getirmemesi durumunda bir garanti görevi görür.
Bir müşteriden sipariş aldıktan sonra, komisyoncu tedarikçileri arasında kapasite aramaya başlar veya İnternet üzerinden sipariş verir. Komisyoncu potansiyel bir nakliye ortağı belirledikten sonra, her iki taraf da teslim süresi, fiyat, hacim ve ağırlığı konusunda yükün özelliklerini müzakere ederler.
Belgelerin karşılıklı takası ve partnerlerin tecrübeleri ve nakliyecisinin sicil numarası da dahil olmak üzere birbirlerinin deneyim ve kimlik bilgilerinin doğrulanmasından sonra bir anlaşma sonuçlandırılır. Siparişi kabul edip onayladıktan sonra operatör-kontrolör teslimatın yapılacağı depoyu arar ve araç numarasını, sürücünün iletişim bilgilerini ve malların teslim alınma zamanını bildirir. Bazen sevk memurları, kontrol prosedürlerinin bir parçası olarak sürücünün telefon numarasını vermezler. Ayrıca, tüm sürücüler akıcı bir şekilde İngilizce bilmemektedir, bu nedenle sorunları sevk operatörü aracılığıyla çözmek daha kolaydır.
Taşıma hizmetleri ödemesini hızlandırmak için, taşıyıcı genellikle faiz karşılığında komisyoncunun finansal yükümlülüklerini üstlenen faktoring şirketlerinin hizmetlerini kullanır. Bu yüzdelerin miktarı, nakliye şirketinin büyüklüğüne, ilgili kamyonların sayısına ve yürütülmekte olan yük sayısına bağlıdır.
«Tampa ekibi, bu zorlu dönemde hem müşteriler hem de tedarikçilerle üst düzey ilişkiler kurmaya ve sürdürmeye devam etmektedir. Bu ilişkiler birbirimize güven oluşturur ve her durumda birlikte çalışmamıza yardımcı olur. Hedefimiz müşterilerimiz ve taşıyıcılarımızla birlikte büyümektir. Birlikte daha iyiyiz.» AsstrA Tampa Şube Müdürü Travis Oldridge demektedir.
Yazar: Anna Kom.