Kargo: Tesis inşaat malzemeleri ve ekipmanları
Nakliye rotası: Çin'den Fotadrevo, Madagaskar'a
Teslimat hacmi: Toplam ağırlığı 927382 kg / 5599,72 metreküp olan 107 adet (4 SOC dahil). En büyük parçalar ise her biri 43100 kg olan 2 mobil vinç idi.
Proje hakkında:
Madagaskar, Fotadrevo'daki Molo grafit projesi, dünyanın bilinen en büyük ve en kaliteli pul grafit yataklarından biridir.
Madagaskar'ın güneybatısındaki Tulear bölgesinde yer alan saha 62,5 hektarlık bir alanı kaplamaktadır. Daha önce Fort Dauphin olarak bilinen liman kenti Ehoala'dan karayoluyla 220 km uzaklıkta yer almaktadır. Ehoala Limanı, 2009 yılında Dünya Bankası ve Rio Tinto'nun sağladığı fonlarla inşa edilen modern bir derin su limanıdır.
Ehoala, Molo projesi kargolarının gelişi için tercih edilen limandır. Kötü yol altyapısı, maden sahasına daha yakın olan Toliara'daki limanın kullanılmasını engellemektedir.
Hizmetler:
- Çin'den Madagaskar'a deniz taşımacılığının sağlanması konusunda danışmanlık hizmeti.
- Çin'deki nakliyeci ile iletişim ve varışta işlenmek üzere gümrük belgelerine ilişkin rehberlik hizmetinin sağlanması.
- EPC şirketi ile iletişim ve danışmanlık sağlanması
- Varış zamanı, olası gecikmeler vb. ile ilgili olarak geminin yolda izlenmesi.
- Ehoala liman yetkilileri ile iletişim ve müzakereler.
- Acentemiz Velogic ile boşaltma süreci için hazırlık.
- Velogic ile birlikte karmaşık Madagaskar ithalat gümrükleme prosedüründe gezinme
- Son mil teslimatı için kargo sigortası düzenlemeleri
- Ehoala Limanı'nda geçici depolama
- Son mil teslimatı
Karşılaşılan zorluklar:
- Tahliye sırasında Ehoala'da fırtına ve rüzgarla ilgili sorunlar
- Ehoala'daki genel depolama alanı yönetim yetersizliği.
- Ehoala Limanı'ndan Fotadrevo sahasına kadar olan güzergah boyunca yol koşullarını etkileyen yağmurla ilgili mevcut sorunlar.
Yazar: Aneta Kowalczyk.