Miguel Salas
Patrick Richardson
AsstrA IPL ekibi, ağır yük kaldırma ekipmanlarını İspanya'dan Polonya'ya teslimatını başarıyla gerçekleştirmiştir.
POL: İspanya, Bilbao Limanı ve Gijon Limanı
POD: Polonya, Gdansk Limanı
Endüstri Petrol ve Gaz
Hacim: Toplam 7 Ünite / 7878,36 cbm / 1032,07 mt / 827mt maksimum ünite ağırlığı
AsstrA Takımı: IPL Bölümü
En Ağır ve En Büyük Kargo: En ağır ünite 94,42 x 8,00 x 7,87 metre ölçülerinde ve 827 mt ağırlığında bir yıkama kulesiydi.
21,91 x 5,90 x 4,75 metre ölçülerinde ve 61,02 ton ağırlığında 3 adet (Degazör depolama Tankı) (her biri Degazör depolama Tankı)
4,70 x 2,95 x 2,98 metre ölçülerinde adet (Degazör başlığı) ve 7,40 ton ağırlığında 3 (her bir Degazör başlığı)
AsstrA ekibi kargoyu Bilbao'da ve daha sonra Gijon'da gemi çengel altında teslim almıştır (FOB şartları) ve daha sonra tüm ürünleri mv Fairmaster'a yüklemiştir.
Bilboa Limanı'nda 6 parça yük, liman vinci kullanılarak Mafi römorklarından mv Fairmaster'a yüklenmiştir. Daha sonra gemi İspanya sahil yolu boyunca batıya doğru hareket ederek Gijon Limanı'na ulaşmıştır. Bilbao'dan Gijon'a transit geçiş süresi sadece 10 saat sürmüştür. Gemi Gijon'a vardığında, AsstrA Ekibi yıkama kulesini Fairmaster'a iki vinçle (her iki geminin vinçleri senkronize bir şekilde) yüklemiştir.
"Gemi Gijon'a vardığında AsstrA Ekibi Yıkama Kulesini SPMT'lerden geminin vinçlerini/dişlilerini kullanarak okyanus gemisine yüklemiş ve Polonya'daki Gdansk limanına nakletmiştir. Tüm parçalar gemiden 3 nehir filikasına (Yıkama Kulesi için 1 filikaya ve kalan 6 parça için 2 filikaya) gemi vinçleri/dişlileri kullanılarak boşaltılmıştır,"- diye belirtmektedir AsstrA IPL İspanya Başkanı Miguel Salas.
Yıkama kulesinin gemiye bağlanması ve emniyete alınmasının ardından gemi Polonya'nın Gdansk limanına doğru yola çıkmıştır. Yolculuk 5 gün sürmüştür.
Gdansk limanında yıkama kulesi, yine Fairmaster vinçleri kullanılarak ikili bir kaldırma ile doğrudan bir nehir filikasına boşaltılmıştır. Daha sonra diğer 6 parça yine doğrudan nehir filikalarına boşaltılmıştır.
"Zaman konusu büyük bir zorluk olarak ortaya çıkmıştır. AsstrA ekibinin geminin gecikmesini önlemek için tüm öğeleri bir gün içinde boşaltması gerekiyordu. Gün içinde kötüleşen hava koşullarına rağmen operasyonlar saat 09:00'da başladı ve aynı gün akşam saat 19:45'te tamamlandı." - Patrick Richardson AsstrA Endüstriyel Proje Lojistiği Global İş Geliştirme Müdürü
Bütün bu malzemeler Plock Polonya'ya gönderilecekti.
Yazar: Aneta Kowalczyk.