Vladislav Lagun
Marina Syroezhkina
Süreç otomasyonu ve robotların kullanımı endüstriyel tesislerde uzun zamandır oldukça yaygın hale gelmiştir. Günlük işlerin dijital olarak yapılmasına başlanması sayesinde tesis ve fabrika çalışanları gereksiz iş yüklerinden kurtulmuş ve genel olarak insan iş gücü kaynakları yaratıcılık gerektiren daha önemli görevlere yönlendirilmiştir. Son 20 - 30 yıllık dönemde süren aktif kullanımın ardından otomasyon, iş dünyasında popüler hale gelmiştir.
Bu makalede, AsstrA-Associated Traffic AG Ticari Direktörü Vladislav Lagun ve AsstrA Bilgi Teknolojileri Departmanı Direktörü Marina Syroezhkina, şirketlerin otomasyon ve robotlar aracılığıyla verimliliği nasıl artırdığını ve çalışma süreçlerini nasıl iyileştirdiğini bizlerle paylaşacaklar.
Bugünlerde uluslararası iş dünyasında, şirketlerin birbirleriyle makineden makineye konuştuğu ve çok sayıda veri alışverişinin yapıldığı bir eğilime tanık olduğumuza inanıyorum. Geleneksel olarak bu tür iletişimi insanlar gerçekleştirmekteydi.
Şu anda lojistik, "insan işi" dediğimiz şey olarak kalacak olan çok uluslararası bir sektördür. Burada çevre o kadar hızlı değişiyor ki bir makine bir insanın yerini alamaz. İşin içinde çok fazla karmaşık faktör ve süreç bulunmaktadır. Tüm bunları aynı anda etkili bir şekilde işleyebilecek tek şey insan beynidir.
AsstrA Group'un kendimizi bir "insan işletmesi" olarak görmeye devam etmek için stratejik bir karar almasının temel nedeni budur. Mesajlarımız arasında, müşterilerimize gösterdiğimiz ve onlar tarafından fark edilen kişisel ilgiyi vurgulayan "İnsan Dokunuşlu Lojistik" bile yer almaktadır.
Günümüz toplumu, dijital altyapıdan birçok şekilde yararlanabilmektedir. AsstrA ekibi, "İnsani Dokunuşla Lojistik" anlayışına, müşterilere katma değer sağlamak için dijital çözümlerle destek verilebileceğine inanmaktadır. Şimdi bu ilke AsstrA'daki çeşitli dijital girişimlerle ortayakonmuştur.
EVA konusunda konuşalım
Elektronik Veri Alışverişi (EVA), çalışma belgelerinin iş partnerleri arasında standart bir elektronik formatta bilgisayardan bilgisayara değiş tokuş yapılması demektir.
AsstrA, 2022'de 2021'e göre %5 artışla 8.200 EVA siparişi tamamlamıştır.
EVA'nın başlıca avantajları şunlardır:
Birincisi, daha az insan hatası. Bu tür hatalar yaygın olmamakla birlikte, insanlar işin içine girdiğinde, özellikle de birçok farklı kişinin üzerinde çalıştığı tekrarlayan bilgiler söz konusu olduğunda ortaya çıkabilmektedir.
İkinci olarak, tedarik zinciri partnerleriyle daha az iletişim kurmak, müşterilerle iletişim kurmak için daha fazla zaman anlamına gelir. Böylelikle uzmanlar daha verimli çalışabilir ve zamanlarını bir bilgisayarın daha iyi idare ettiği küçük ayrıntıları takip etmek yerine daha yüksek değere sahip faaliyetlere ayırabilirler.
Üçüncü olarak EVA çözümleri, potansiyel süreç iyileştirmelerini veya maliyet tasarruflarını belirlemek için analiz edilebilecek tedarik zinciri verileri oluşturur. Eğer büyük veriler günümüzün altınıysa, EVA sistemleri de altın madeni demektir.
Analitik trend oluyor, makine öğrenimi öncülük ediyor.
AsstrA, bazı yapılandırılmış iletişimlerle çalışırken yapay zeka ve makine eğilimli araçlar ve teknikler kullanır. Müşteriler için AsstrA tarafında daha hızlı işlem yapma avantajı sağlar. Belirli bir müşteriden e-posta yoluyla bir nakliye siparişi aldığımızda, aynı görevi manuel olarak yapmak yerine, e-postadaki bilgileri nakliye yönetim sistemimizde zaten eksiksiz veya neredeyse eksiksiz bir nakliye sipariş formuna dönüştürebiliyoruz.
Nakliyeciler için AsstrA, faturaları sistematik olarak işlemek için makine öğrenimi teknolojisinin unsurlarını da kullanmaktadır. Bu ise, fatura işleme süresinin kısalmasını sağlar ve sonuçta nakliye hizmetleri için ödemeyi hızlandırmaya yardımcı olur. AsstrA'da faturaların alınması, ofisler arasında gönderilmesi ve sistemlere girilmesiyle ilgili herhangi bir gecikme yaşanmadığından, nakliyeciler sağladıkları hizmetler için daha hızlı ödeme alırlar.
RSO hakkında neler biliyoruz?
Robotik Süreç Otomatikleştirme (RSO), iş süreçlerinin robotik otomasyon kullanılarak optimize edilmesidir. RSO, tam otomasyonun uygulanmasının imkansız olduğu durumlarda kullanılır.
Robot, belirli bir dizi görevi yerine getirmek üzere programlanmış bir komut dosyasıdır. Aynı zamanda, bir robotun eylemleri, aksi takdirde işi yapacak olan bir kişinin eylemlerinin tamamen yerini alır.
AsstrA-Associated Traffic AG'de, RSO uygulaması söz konusu olduğunda BT ekibinin başlıca dahili müşterileri nakliye firmalarıdır. Robotik süreç otomasyonu, farklı sistemler arasında veri aktarımı yoluyla operasyonel departmana girmiştir.
2022 yılında RSO algoritması, 2021 yılına göre %1 daha fazla olan 2000 gelen e-postayı okumuştur.
Partnerler için avantajlar: Nakliyeciler Portalı
Dahili dijital çözümlerden, AsstrA ekibi tarafından taşıyıcılarla etkileşimde bulunmak için kullanılan eşit derecede önemli bir web tabanlı uygulama olan Carriers Portal'a geçelim.
AsstrA'nın en güvenilir 75 taşıyıcısı uygulamayı düzenli olarak kullanmaktadır. Burada "serbest navlun" olarak adlandırdığımız yüklerin veya önceden belirlenmiş olan taşıyıcıları olmayan yüklerin gösterge tabloları bulunmaktadır. Tüm onaylı taşıyıcılarımız, almak istedikleri yükleri inceleyebilir ve kabul edebilirler. Haftada ortalama 160 adet yükü listeliyoruz.
Bu ise, nakliyecilere ek iş için harika bir kaynaktır. AsstrA yük panosunu her gün ziyaret etmek onlar için ek gelir yaratabilir.
Sistemin katılımmış olan nakliyeciler için ek bir avantajı da, AsstrA ile çalışmakla ilgili tüm bilgileri tek bir yerde görebilmeleridir: sözleşmeler, anlaşılan fiyatlar, kapasite anlaşması vb. Potansiyel nakliyeciler de onaylı bir nakliyeci olmak için portalı kullanabilir.
Bir nakliyeci araçlarında kullandığı telematik sistemini devreye sokarsa, bu araçların konumu sistemde takip edilebilir. Bu konum verilerini müşterileriyle paylaşılabilir, dolayısıyla tüm taraflar için bir kazan-kazan durumu söz konusudur. Müşteri her zaman yükünün transit geçişini, programa uygun olup olmadığını ve planlanan yükleme sürelerini görebiliyor. Bir EVA bağlantısı aracılığıyla tüm bu bilgilere çevrimiçi olarak erişilebilir veya tüm tedarik zincirlerinin iyi bir şekilde görünürlüğünü sağlamak için ek girişler olmadan doğrudan şirketin kendi sistemine erişilebilir.
Aracın GPS sinyalleri ile donatılmamış olması durumunda, sürücünün telefonuna yüklenebilen ve sipariş sırasında konumu müşteriye iletecek olan AsstrA Track&Trace mobil uygulaması da bir başka çözümdür.
Yazar: Anastasiya Onoshko.