Baharın gelişi, tarım alanında önemli bir rol oynayan ve mahsul verimini sağlayan gübre dağıtım sezonunun başlangıcına tekabül etmektedir. Özbekistan ve Kazakistan'dan Avrupa'ya demiryolu ile gübre taşınmasına yönelik talep, tarım paydaşlarının ihtiyaçları doğrultusunda sürekli artış göstermektedir.
Demiryolu taşımacılığı, gübre taşımacılığı için öngörülebilir teslimat süreleri ve büyük hacimler için optimum maliyetler de dahil olmak üzere birçok önemli avantajlar sağlamaktadır. Demiryolu vagonları tipik olarak 66 ila 68 ton taşıma kapasitesine sahiptirler.
Lojistik şirketi AsstrA'nın verilerine göre, demiryolu ile gübre taşımacılığındaki büyümenin gerçekliğini doğrulamaktadır. Son dönemde Kazakistan'daki fabrikalardan 300'den fazla vagon sevk edilmiştir. Selitra ve Ammophos, AsstrA ekibi tarafından Kazakistan'dan Avrupa'ya taşınan en popüler gübre türleri olduğu bilinmektedir.
Özbekistan'dan en çok ihraç edilen gübreler arasında üre, güherçile, soda, NPK ve potas gübreleri sayılabilir.
Demiryolu gübre sevkiyatları için popüler varış noktaları arasında Kazakistan'dan Letonya'ya, Litvanya'ya ve Polonya'ya giden güzergahları üzerinden geçmektedir. Özbekistan'dan Poti, Gürcistan ve Baltık limanlarına önemli hacimlerde sevkiyat yapılmakta ve gübreler daha sonraki teslimatlar için deniz gemilerine aktarılmaktadır.
AsstrA, gübrelerin demiryolu ile taşınması için istasyona teslim, vagon temini ve tüm demiryolu yolculuğu için tarifelerin ödenmesi de dahil olmak üzere eksiksiz bir hizmet yelpazesi sunmakta.
BDT Demiryolu Taşımacılığı Başkanı Dmitry Gerber şu yorumu yapıyor: "Demiryolu taşımacılığı, gübrelerin Kazakistan ve Özbekistan'dan Avrupa'ya taşınması için güvenilir ve verimli bir yoldur. En yüksek kalite ve güvenlik standartlarını karşılayan verimli ve güvenilir şekilde gübre taşımacılığı sağlamak için lojistik çözümlerimizi sürekli geliştirmekteyiz."
Demiryolu taşımacılığının maliyetini hesaplamak için AsstrA şirketi uzmanlarıyla iletişime geçebilirsiniz: rail.cis@asstra.com
Yazar: Malika Arzueva.