Tobias Sopalla
Christian Feddersen
Kızıldeniz'de meydana gelen olaylar küresel tedarik zincirleri üzerinde derin bir etki yaratıyor. Son üç aydır tırmanan durum, bölgedeki denizcilik rotalarında artan zorluklara ve aksamalara yol açıyor.
Durum geliştikçe, Kızıldeniz'de faaliyet gösteren denizciler kendilerini daha fazla risk altında bulmaktadır. Husi Hareketi'nin özellikle İsrail'e giden veya İsrail eylemleriyle bağlantılı gemileri hedef alan saldırgan politikaları, ticari gemileri Afrika Burnu'nun etrafından dolaşmaya zorladı. Bu yönlendirme, Asya'dan Avrupa'ya yapılan tipik bir yolculuğa yaklaşık 10 gün ekleyerek konteyner taşımacılığı pazarının dinamiklerini yeniden şekillendiriyor.
Bu olaylar sektör dinamiklerinde önemli bir değişikliğe yol açmış ve gelişen talepleri karşılamak için ek kapasite gerektirmiştir. Özellikle Asya'dan Avrupa'ya yapılan ticarette, Ümit Burnu çevresinde haftalık seferlerin sürdürülebilmesi için en az iki, bazı durumlarda ise üç gemiye ihtiyaç duyulmaktadır.
Bu zorluğun üstesinden gelmeye yönelik çabalara rağmen, Kızıldeniz'den güvenli geçiş zor olmaya devam etmekte ve konteyner gemilerinin yakın gelecekte daha uzun rotalar izlemelerine yol açmaktadır. Bu uzun yolculuk, belirsiz bir ortamda bir nebze istikrar sağlayarak ticarette yaşanan krizi etkili bir şekilde çözdü.
"Ekim ayında Asya'dan Avrupa'ya fiyatlar 1.000 $/feu civarındaydı. Şimdi ise 4.000 dolar civarına yerleşerek ticaretteki belirsizlikleri azalttı. Lojistik maliyetlerindeki bu artış, marjları daha düşük olan düşük maliyetli malları etkileyebilirken, daha yüksek kaliteli mallar bu ek masrafları absorbe etmek için daha iyi konumlanmış durumda," diyor AsstrA-Associated Traffic AG Okyanus Lojistiği Operasyon Direktörü Tobias Sopalla.
Durumun öngörülemeyen gelişimi nedeniyle, küresel ve denizcilik tedarik zincirlerinin güvence altına alınması çok önemli bir hedef olarak öne çıkmaktadır.
"Beklenen tedarik zinciri aksaklıkları ışığında, lojistik şirketlerinin proaktif olarak dayanıklılık stratejilerini uygulamaya koymaları gerekmektedir. Bu önemli tedbirler, işletmeleri olası aksaklıklara karşı güçlendirmeyi ve hem küresel hem de deniz tedarik zincirlerinin sorunsuz işlemesini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu stratejilerin temel unsurları arasında görünürlüğün artırılması, tedarik ve dağıtım kanallarının çeşitlendirilmesi, operasyonel süreçlerde çeviklik ve esnekliğin teşvik edilmesi ve paydaşlar arasında işbirliğinin geliştirilmesi yer alıyor." diye ekliyor AsstrA Satın Alma ve TL'den sorumlu COO OL Yardımcısı Christian Feddersen.
Yazar: Aneta Kowalczyk.