Aracın yüksek performans göstermesini etkileyen, yerle en çok temas eden, konforu büyük ölçüde değiştiren ve sürüş güvenliği açısından en önemli parça araç lastikleridir. Yola dökülen asfalt, yağan yağmur sonrası oluşan çamur, yolların kaymaması için yola dökülen tuz ve diğer pek çok dış etken ve fiziksel aşınma nedeniyle olumsuz etkilenen lastiklerin belirli aralıklarla yenilenmesi gerekmektedir. Dolayısıyla araç lastikleri fazla talep gören ürünler kategorisindedir.
Detayda
AYRINTILI BİLGİ
-
- binek otomobili lastikleri,
- kamyon lastikleri,
- bisiklet lastikleri,
- motosiklet lastikleri.
-
- kapalı kamyon,
- uzun araç,
- manipülatör araç.
Karayolu taşımacılığına ek olarak, deniz araçları da kullanılmaktadır. Deniz yolu ile taşımacılık, büyük hacimli kargolar için maliyetin optimize edilmesi açısından iyi bir yöntemdir
-
- Lastikler daha çok açık gövdeli kamyonlarda taşındıkları için güneş ve yağmurun etkisinden üzerleri branda ile kapatılarak korunur.
- Tüplü lastikler taşınırken, tüpler talk pudrası ile işleniyor.
- Kapak, makara ve valf gibi ek parçalar ayrı bir kapta paketlenir.
- Jantlar 5 ile 20 adetlik paketler halinde taşınır.
-
- Nakliye için vagonlar veya tamamen metal kapalı bir gövde kullanılır
- Lastiklerin basıncı normalin yüzde 25’ine kadar düşürülür.
- Lastikler bir palette 4-8 adet şeklinde istiflenir.
- Lastikler araçta tekerlek yarıçapına göre dağıtılır.
- Yükleme ve boşaltma için güvenli, verimli ve ekonomik bir yöntem olan manipülatör kullanılır.
- Lastikleri taşımanın pratik yolu, onları bagaj bölmesinde yatay konumda yan yatırmaktır. Dikey yerleştirilerek yapılan nakliyede lastikler kayışlarla sabitlenir.
-
- Açık yarı römorklarda ve düz yataklı araçlarda taşınırken, lastikler atmosferik atık ve ultraviyole ışınlardan korunur.
- Lastikler taşınırken paletlere emniyetli bir şekilde sabitlenir..
- Yüklemeden önce gövde iç yüzeylerinin temizliği kontrol edilir.
- Gerekirse, müşterinin talebi üzerine ek ambalajı sağlanabilir.