On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023) kapsamında, plan döneminin tamamlandığı 2023 yılına kadar yolcu ve yük taşımacılığının her alanında önemli atılımlar hayata geçirilecek. TBMM'ye sunulan plan çerçevesinde Türkiye'nin coğrafi avantajından faydalanılarak demir ve deniz yollarının taşıma paylarının artırılması, hızlı, esnek, emniyetli, güvenilir ve entegre bir ulaştırma sisteminin tesis edilmesiyle lojistik maliyetlerin düşürülmesi, ticaretin kolaylaştırılması ve ülkenin rekabet gücünün artırılması temel amaç olarak belirlendi. Plan kapsamında yapılacak çalışmalar şunlar:
- Kombine yük taşımacılığı hizmetleriyle bu alandaki yük terminalleri ve aktarma merkezlerine yönelik program hazırlanacak.
- Özel demir yolu işletmeciliğinin teşvik edilmesi ve demir yollarında serbestleşmenin geliştirilmesine yönelik ikincil mevzuat tamamlanacak.
- Kara yolu taşımacılığında diplomatik kanallar zorlanacak.
- Blokzincir'in yaygınlaştırılması için ulaştırma ve gümrük hizmetlerinde altyapı çalışmaları tamamlanacak.
AKILLI SİSTEMLER
Kara yolundaki akıllı ulaşım sistemleri tamamlanarak, uygulamaya konulacak. Kara yolundaki kazalardan kaynaklı ölüm, yaralanma ve hasarların en aza indirilmesi sağlanacak.
- Kara yolundaki darboğazlar giderilecek, kaza kara noktaları iyileştirilecek ve toplam 2 bin 872 kilometre bölünmüş yol yapılacak.
- Elektronik denetim sistemlerinde anlık hız denetimi yerine ortalama hız denetimleri esas alınacak.
- Demir yolu yolcu taşımacılığında kamu hizmeti yükümlüleri belirlenerek demir yolları alternatif tren işletmecilerine açılacak.