Koronavirüs salgını (COVID-19) demiryolu taşımacılığına olan talebi rekor düzeyde artırdı. Karayolunda bazı kapıların tamamen kapanması, bazılarında ise kilometrelerce kuyruk oluşması, ihracatta sanayiciyi demiryoluna yöneltti. Son bir ayda ihracat taşımalarında demiryolunun payı yüzde 100'e yakın arttı. Deniz, kara ve hava yolunun yanında taşıma miktarı çok az olan demiryollarındaki artış oranı bazı hatlarda üç katı buldu.
Ticaret Bakanlığı’nın ihracatın aksamaması için gündeme taşıdığı ‘temassız ticaret’e en uygun taşıma modunun demiryolu olduğu vurgulanırken, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da kapanan karayolu geçişleri nedeniyle Türkiye- Azerbaycan-Gürcistan arasında yük taşımacılığı için kullanılan demiryolu taşımacılığını Orta Asya'ya uzatabileceklerinin sinyallerini verdi. Erdoğan daha önce yaptığı açıklamada “Bakü-Tiflis- Kars hattı üzerinden mevcut yüke ek günlük 3 bin 500 ton yükün taşınması için çalışmalar yapıyoruz” ifadelerini kullanmıştı.
Konuya ilişkin görüşlerini aldığımız sektör yetkilileri ve ihracatçılar, yaşanan gelişmeleri DÜNYA’ya değerlendirdiler. Demiryolu Taşımacılığı Derneği (DTD) Başkanı Ercan Güleç, koronavirüs salgınının ihracat taşımalarında demiryoluna talebi artırdığına dikkat çekerken bunun özellikle Ortadoğu ve BTK (Bakü-Tiflis-Kars) ülkelerine yönelik taşımalarda gerçekleştiğini açıkladı. Güleç, bu süreçte demiryolunun öneminin ön plana çıktığına vurgu yaparak, “Lojistiğin olmazsa olmazlarından birinin demiryolu olduğu görüldü. Ayrıca limanlarımızın üretim ve tüketim merkezlerine bağlı olmasının gerekliliği bir kez daha anlaşıldı” dedi.